طرح مدیریت کلان فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرهنگی مذهبی( MIC)
طرح مدیریت کلان فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرهنگی مذهبی( MIC)
طرح که جامعیت طرح مدیریت کلان فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرهنگی مذهبی( MIC)در قالب دسترسی به اطلاعات و راهکار های کلان مدیریتی و ارائه طرح خرید فرهنگی و هدفمند و ارزان و یکپارچه سازی اقتصاد فرهنگی می باشد که با استفاده از افراد مجرب و فرهیخته و آگاه در حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگی و عنایات مسئولین حوزه های فرهنگی این طرح از مرحله تحقیقات خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است اهداف کلی این طرح شامل:
حمایت از بخش خصوصی
- کمک به فرهنگ و نظام گردشگری مذهبی
- کمک به ساماندهی اقتصاد فرهنگی و مذهبی
- شناسایی و مستند سازی بخش های فرهنگی و مذهبی
- شناسایی و مستند سازی بخش های اقتصاد فرهنگی و مذهبی
- اشتغالزایی(اشتغال پویا و رونق اقتصادی بخش فرهنگی کشور)
- استفاده از پتانسیل موجود در صنعت گردشگری مذهبی
- توسعه اقتصادی
- حمایت از طرح های دانش بنیان
- افزایش آسانی و راحتی سفر برای زائرین بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)
- بازشناسی و بازتولید میراث، سنن و آداب و رسوم ایرانی اسلامی با جامعیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات
- رواج فرهنگ و هنر اسلامی با جامعیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات
- حمایت از رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری
- سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و مذهبی
از قابلیت سیاستهای اجرائی این طرح می توان به
الف- تخصیص اعتبار به صورت بلاعوض
ب- اعطای کمک های فنی و کارشناسی توسط تیم پشتیبان طرح
ج- استفاده از تعرفه های فرهنگی و معافیت مالیاتی
د- برخورداری از فروشگاه های فرهنگی مرتبط و مراکز خدماتی از قبیل رستوران و هتل ها و مکانهای تاریخی و موزه ها و …….
ه- قرار دادن یارانه به عموم افراد توسط دولت
و- ساماندهی بخش خصوصی
ز- انجام اقدامات مدیریتی و حقوقی و هماهنگی های لازم، به منظور بهره مندی بخش خصوصی از ظرفیت های حمایتی سایر دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری اشاره کرد.
در این طرح برای استمرار اجرا و تامین نیاز های مالی از عناصر تشویقی و رقابتی نیز استفاده شده است.